...

Jag har många vänner runt om mig som fortfarande inte har styrka eller insikt att välja bort energi tjuvar. Jag ser nästan varje dag hur de låter dessa personer köra över dem totalt. Visst jag har också varit där och det tog mig många år att komma till den insikten att dessa personer enbart tar och tar och tar energi ifrån mig, och eftersom att jag är av den naturen att jag respekterar alla och vill alla väl, så är det lätt att bli utnyttjad. Men det fina med att växa upp är att nu, just nu är du ett val att inte låta dessa personer att ta din energi! Släpp dom fria, stå upp för dig själv och framför allt ge den respekten till dig själv. Om inte du respekterar dig själv,vem ska då göra det? Jag har en vän som nästan varje gång som han dricker alkohol får en sne tändning och får aggresiva utbrott mot okända personer som nekar honom, nästan alltid dörr vakter. Dessa utbrott skulle aldrig hända om han började stå upp för sig själv gentemot alla dessa människor som tar hans livs energi. När han väl börjar inse detta så kommer han att kunna ta itur med alla hans undertrycka känslor och aggresioner och befria sig själv. Jag tror på det fina och vackra i relationer till andra människor,men för att två personer ska kunna fördjupa sig i en relation, oavsett om det är vänskap eller kärlek så måste man älskar och respektera sig själv först. Och det en del personer kanske först av allt måste börja med, är att förlåta sig själv först. Och med det kommer hitta den sanna respekten till dig själv. Jonas gardell skriver: För allt du hatar hos dig själv-förlåt dig själv. För allt du älskar hos dig själv-förlåt dig själv. För allt du skäms över. För allt du är stolt över. För allt du vill dölja. För allt du vill visa upp. För allt som inte blev som det skulle. För allt du är. För allt du ville vara. Förlåt dig själv. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0